Histórias interessantes escondidas atrás de marcas mundialmente famosas

26. 08. 2018
6ª Conferência Internacional de Exopolítica, História e Espiritualidade

Logo je důležité. Logo vypovídá hodně o společnosti. Je to esence toho, za čím si společnost stojí, a jak se ztotožňujeme s touto značkou.

V současnosti existuje takové množství značek, že si jich někdy ani nevšimneme. Ale kdybychom se podívali hlouběji do zákulisí, nalezli bychom zajímavé příběhy, které se týkají některých světově oblíbených značek.

Trochu zde rozvedeme některé příběhy, skryté za těmito značkami:

Příběhy skryté za značkami a logy

1) Domino‘s Pizza začínala jako DomiNiks

Logo Domino‘s Pizza se používalo od r. 1996 do září 2012 ve většině anglicky mluvících zemích a stále se používá v mnoha dalších.

Není to žádné nedorozumění, tato mezinárodní značka pizzy (jejíž konkurenti jsou např. McDonald’s a Subway), ale tato mezinárodní franšíza měla skromné začátky a její logo v té době bylo výrazně jiné, než známe a máme rádi dnes. Společnost, kterou založili dva bratři, nesla jméno DomiNiks, dokud Tom svého bratra v r. 1960 nevyplatil. V podstatě to dostal zadarmo, ale časem nechal bratrovi svůj ojetý vůz VW Beatle. Konec příběhu je přímo historický, protože Tom byl snílek a průkopník, který založil značku, která se stala známou jako Domino’s.

Takže jak dostala tato slavná značka své logo?

Po vyplacení podílu svého bratra se Tom rozhodl využít jedinečné chuti této pizzy a začal udělovat licence. Jeho záměrem bylo přidat za každý nový otevřený obchod jednu tečku. Ale vzhledem k popularitě to nebylo praktické, takže po roce bylo logo ponecháno pouze se třemi tečkami, symbolizujícími tři další obchody, které Tom otevřel ten rok. Ale nebudeme mu to zazlívat, protože servírují své lahodné pizzy už páté desetiletí

2) Jedno z nejlepších lízátek, které jsou, je Chupa Chups:

Obří lízátko Chupa Chups v prodeji

Vsadíme se, že nevíte o tomto oblíbeném lízátku, že duchovním otcem jeho slavného loga není nikdo jiný než Salvador Dalí.

Ano, čtete správně – je to stejný katalánský malíř, od kterého známe všechny ty podivuhodné „tající“ hodiny. On navrhl logo pro Chupa Chups a to se nezměnilo prakticky až do r. 1969.

A proč by ho také měli měnit, když mají na každém lízátku unikátní umělecké dílo – na žádost zakladatele, který byl náhodou starým přítelem slavného malíře. Takže pokaždé, když si koupíte Chupa Chups, víte, že dostáváte do úst jedinečný umělecký kousek. Malíř navrhl tento obal, zatímco obědval s Enrikem Bernatem, který trval na tom, aby se logo objevilo na vršku lízátka a ne na jeho straně. To je přímo mistrovsky geniální nápad.

3) Původní logo Starbucku by přimělo Playboye se začervenat a někteří spotřebitelé byli pobouřeni

Značka Starbucka na letišti v Dilí

Logo se symbolickou zelenou mořskou vílou je nezaměnitelné a zdá se, že se objevuje všude. Je to symbol drahé kávy a nespisovného hláskování. Ale i když nejste fanoušek přes značky, víte, co je to Starbuck. Když začínali jako obyčejná kavárna, pyšnili se s nestydatě nahou sirénou, jejíž holá ňadra mohl vidět každý.

To je zcela v rozporu se zelení, která dnes zapleveluje doslova každý kout planety. Je to proto, že společnost ustoupila konzervatismu a zajistila, že každý nový návrh loga elegantně zakryje všechny vnady mořské sirény. A to z dobrého důvodu, protože hodně zákazníků bylo dotčeno, když byl uveden nový návrh v r. 2008, vzdávající poctu staré dámě. Problematické části byly sotva viditelné, ale to nezastavilo zákazníky od výpadů proti firmě. Nemůžete zároveň sedět na dvou židlích, že? (Well, guess you can’t have your cake and eat it too.)

4) Kde přišel McDonald’s k svému logu?

Toto bylo předmětem mnoha diskuzí po celé roky. Slavný řetězec byl probírán u mnoha jídelních stolů.

Možná se domníváte, že důvod pro použití ikonického M pochází přímo ze slova McDonald’s, protože to „M“ Vám doslova zírá do tváře. Ale bohužel nemáte pravdu. Zlaté oblouky byly ve skutečnosti navrženy mužem, jehož jméno začínalo na „M“ – Stanley Meston byl původní architekt prvního restaurantu McDonald’s.

S.Meston navrhl první firemní budovu a oblouky zařadil jako architektonický prvek. Hlavním důvodem bylo použití oblouků pro ochranu zákazníků před deštěm, když dorazí k restauraci.  Oblouky se staly tak proslulé, že když společnost hledala v šedesátých letech novou značku, použila je jako logo. No, není to šťastný příběh?

5) Slavné logo Apple’s bylo navrženo tak, aby se nepodobalo třešni.

Toto logo světově známé značky Steva Jobse je stejně nezaměnitelné jako ostatní jedinečná loga značek na tomto seznamu. To byl v podstatě důvod navrhnout toto logo a zvolit toto jméno. Ale během let probíhalo mnoho debat, zda mnohobarevné logo Apple nemá i jiné významy. Po pravdě řečeno, neskrývá se za tím žádný význam, ani záměr. Původní návrhář loga Rob Janoff mnohokrát prohlásil, že je to prostě jen jablko. A to, že je vykousnuté, zvolili proto, aby se nepodobalo třešni. Takže jednoduše řečeno, logo a jméno jsou zvoleny pro svou jednoduchost a jasnost. Těm, kdo stále věří, že jablko je poctou Siru Isaacu Newtonovi nebo Alanu Turingovi nebo jenom (Evině) ovoci vědění, pak jste daleko od pravdy. A jestli nevěříte, zeptejte se „Siri“. (Pozn.překladatele: Siri je inteligentní osobní asistent a navigátor, který je součástí Apple iOS od verze 5. Aplikace používá přirozený mluvený jazyk.)

6) Windows (Okna) mají konečně logo, které vypadá jako windows (okna)

Trvalo to dlouho, ale nakonec web designér navrhl logo, které má spojitost s Microsoftem. A ať máte jakýkoliv problém s nejnovější verzí operačního systému Windows, alespoň si už nespletete jejich logo s vlajkou. To byla nejhorší kritika, kterou náměstek Microsoftu, obdržel od designéra: „Nazýváte se Okny, ale vypadáte jako vlajka?“ a brzy následoval nový design loga, spolu s nepříliš vydařeným upgradem jejich operačního systému. Zkrátka, ať děláte, co děláte, nemůžete vyhrát.

7) Wrestling se kdysi jmenoval WWF, ale stejný název měla i charitativní organizace

To byl argument, který vzneslo mnoho fanoušků wrestlingu, že wrestling byl kdysi skutečný boj. A aby se to nepletlo s těmi, kdo rádi objímají stromy a zachraňují ohrožená zvířata, změnilo se logo na WWE. Ale ani to nezastavilo následující hádky mezi organizací ochraňující divočinu a organizací wrestlingu.

Teď možná neznáme přesné detaily, ale určitě víme, že to byl nejdelší zápas wrestlingu o porušení autorských práv. Spor o užívání akronyma trval přes 18 let mezi těmito dvěma organizacemi. A přestože diskuze začala už v r. 1994, pokračovali v ní až do r. 2012. Dnes je konec boje ve wrestlingu už v momentě, kdy soupeř dá zaklepáním najevo, že se vzdává. Původní odkaz je na: odkaz

8) Logo Walt Disney je tak slavné, že to může být podvrh:

Slyšíte správně, slavný podpis Walta Disneye není opravdový. Podpis, který všichni známe a milujeme, nepatří muži, který se tak jmenuje. Je to proto, že Walt Disney se stal slavným tak rychle, že úkol „podepisovat“ delegoval na personál. Přicházelo totiž tolik pošty od fanoušků a žádostí o podpis, že neměl čas jim všem vyhovět. Takže sekretářka nebo asistent měli za úkol odepisovat na zprávy od fanoušků, a podepisovat komiksy atd. Bylo jich tak hodně, že Walt Disney sám nemohl trefit slavný podpis, musel měnit svůj podpis, aby se zkusil připodobnit jeho stylu. Existuje pravděpodobně víc padělků Waltova podpisu než originálů, které jsou jen těžko k ověření bez stanoviska expertů. „A to není vše, přátelé….“

9) Lví logo MGM bylo foceno s opravdovým lvem a ne jenom s jedním:

Jackův řev byl zaznamenán pro použití v začátku mluveného filmu společnosti MGM. Záznamové zařízení bylo pro záznam rozestavěno kolem jeho klece

To nejlepší jsme si nechali nakonec a proč ne – lev z Metro-Goldwyn-Mayer je skutečný hrdina.

Slyšíte správně. Za tímto logem je skrytý příběh, o jakém se píšou a vznikají legendy. Nejprve byli čtyři opravdoví lvi, kteří skutečně vydávali slavný řev. První lev se jmenoval Slats a byl pohřben pod kamennou deskou když zemřel, protože jeho lví duše byla tak silná, že potřebovali kámen, aby udrželi jeho duši v hrobě.

A tohle je ještě nepravděpodobnější než kterýkoliv válečný příběh, který jste kdy slyšeli. Jestli Vám nenaskočí husí kůže, když dojde na MGM lva číslo dvě, jménem Jackie? Tento lev byl tak neuvěřitelný, že dokonce adoptoval celý vrh koťat. Víc zarputilý než Bruce Willis, přežil dvě vlaková neštěstí, zemětřesení, pád letadla, lodní neštěstí a explozi. Nyní se může i Bear Grylls (britský dobrodruh, spisovatel a moderátor v seriálu Nutné k přežití) něco naučit od Jackie, super lva MGM. Takže až příště uslyšíte tento lví řev, budete vědět, že se díváte na úplně prvního lva, který přežil téměř vše.

Artigos semelhantes